dinsdag 24 mei 2022

Thema Dino's

In het thema dinosaurussen gingen we op zoek naar details, kun jij de verschillende dino's vinden?

volle concentratie!
Skeletten puzzelen
We maken een dino ei uit papier maché














We boetseren onze eigen dino





Letterfossielen zoeken















Kijk eens naar deze prachtige geboetseerde dino's







Dino's ontdekken


We spelen met schaduw!
Dino's omlijnen











Waar horen we de 'D'






Scherpe klauwen!



We halen ons tekentalent naar boven!
Draak, hoor je de 'd'? D-R-AA-K!
De grote dino puzzel

We gingen aan de slag met meten. We meten met voetsporen , auto's , blokjes en handen! 
Waar hebben we er meer van nodig, waar minder?






We meten met verschillende groottes van blokjes en vergelijken




We zoeken verschillende dino's in het grote boek. We letten op kleine details!
Zo leren wij om gelijkenissen en verschillen te zien.


Opgravingen in het zand!





We maken onze eigen fossielen volgens een stappenplan






Samen met juf Tine proberen we de uitbarsting van een vulkaan na te bootsen

 

We leerden een leuk liedje over een dino ei

Ik vond een ei, een kippen-ei. Nee, nee, nee!
Ik vond een ei, een duiven-ei. Nee, nee, nee!
Ik vond een super, super-ei.
Het was heel groot, ik was zo blij.
Het lag middenin de wei,
het was een dino-ei!
 
Ik vond een ei, een dino-ei. Ja, ja, ja!
Een groen gespikkeld dino-ei. Ja, ja, ja!
Er kwam een super dino uit,
met lange staart en lange snuit.
Toen ik eventjes niet keek,
blies hij dit liedje uit...
pfffft!

Ook dit verhaaltje kwam aan bod



Geen opmerkingen:

Een reactie posten